Žádosti o informace
- Ústní podání (bez práva na odvolání a soudní přezkum, žádost se neeviduje)
- osobně na Obecním úřadě v úředních hodinách:
Pondělí 8:00 – 11:00 a 13:00 – 18:00
Středa 8:00 – 11:00 a 13:00 – 17:00 - Telefonicky na čísle podatelny: +420 469 695 624
- osobně na Obecním úřadě v úředních hodinách:
- Písemné podání, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
- jméno a příjmení
- datum narození
- adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních hodinách:
Pondělí |
8:00 - 11:00 a 13:00 - 18:00 |
Středa |
8:00 - 11:00 a 13:00 - 17:00 |
Telefonické podání na čísle podatelny: +420 469 695 624
Poštou na adresu: Obecní úřad Rozhovice, Rozhovice 46, 538 03 Heřmanův Městec
Elektronicky:
- na e-mail: podatelna@rozhovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
- Elektronicky datovou schránkou: 4d9a3bg
- Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronicky), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
- Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
- Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost je žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
- Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
- Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
- Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
- Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadu
- Poštou na adresu Obecní úřad Rozhovice, Rozhovice 46, 538 03 Heřmanův Městec
Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.